Bestel het zakboek

‘Hoe organiseer je een persconferentie tijdens een ramp of crisis?’ is nu beschikbaar. Dit boek staat vol handvatten en tips voor iedereen die meer wil weten over de organisatie van een persconferentie.

Met behulp van een groot aantal experts hebben wij dit zakboek voor jou samengesteld. Samen geven we antwoord op vragen als:

  • Welke taken en rollen komen allemaal kijken bij het organiseren van een persconferentie?
  • Hoe zorg je dat je goed voorbereid bent?
  • Wanneer moeten de sprekers bij een persconferentie staan of juist zitten?
  • En wat kun je bij een persconferentie doen om de gevolgschade voor slachtoffers of nabestaanden niet groter te maken?

Omdat elk (crisis)communicatieteam dit kan overkomen, is dit boekje er. Ons doel met dit zakboek is om zoveel mogelijk (communicatie)functionarissen op weg te elpen wanneer zij tijdens een ramp of crisis een persmoment of persconferentie moeten organiseren.

Wil jij ook een exemplaar? Bestellen kan via deze link. De opbrengst van dit boek is bestemd voor het Nationaal Dovenfonds en Stichting Lezen en Schrijven.

Aanbevolen door

Antoin Scholten
Voorzitter Veiligheidsregio Limburg Noord (tijdens de hoogwatercrisis in juli 2021) 

“Het water komt, huizen dreigen onder te lopen en inwoners moeten worden geëvacueerd; op zo’n moment wil je zo snel mogelijk zo veel mogelijk mensen bereiken met eenduidige informatie. Door direct richting inwoners en pers over te brengen wat de situatie is, wat we waar gaan doen om schade te voorkomen en door direct vragen te beantwoorden, nemen we veel onrust en onzekerheid weg. Dat is de kracht van een goed georganiseerde persconferentie.”


Folkert Reith

Programmadirecteur bij Logeion

Een professioneel georganiseerde persconferentie helpt organisaties én journalisten. Met dit zakboekje binnen handbereik weet je niet alleen precies wat je te doen staat, maar ook hoe je het moet doen. In een crisissituatie is het geweldig om terug te kunnen vallen op checklists en recente praktijkervaring. Lees het! Maar vooral: gebruik het!”


Maarten Koudenburg
Senior Director HEINEKEN Netherlands Supply

“Als een crisis zich aandient gebeurt er veel binnen een enorme tijdsdruk. Dan is het zelfs voor de communicatieprofessional fijn om een pragmatische handleiding te hebben. Dit boek neemt je op een eigentijdse en laagdrempelige manier mee in alle stappen die daarbij komen kijken.“