Algemene informatie

Ondanks dat sociale media veel gebruikt worden, blijft woordvoering belangrijk in crisissituatie. Belangrijk is om je hier goed op voor te bereiden. De kernboodschap staat hierbij centraal, maar we focussen ook op de doelgroepen, de duiding, het kiezen van de juiste woorden en het doel dat je ermee wil bereiken. We oefenen vanuit de inhoud van een crisissituatie met een journalist met camera.

Programma:
Tijdens deze mediatraining nemen we de deelnemers mee in de vaardigheden rondom woordvoering richting de pers. Onderwerpen die aan de orde komen tijdens de mediatraining zijn:

  • Verschillende vormen van media;
  • Het interview (voorbereiding, boodschap bepalen en interviewtechnieken);
  • Bepalen van een kernboodschap;
  • Inzicht in de werkwijze van een journalist;
  • Oefenen voor de camera.

Hoe gaan we dat doen?
Wij geloven dat je het beste leert door te doen. Daarom bestaat deze opleiding uit stukken theorie die worden afgewisseld met praktijkvoorbeelden en oefeningen.

Studiebelasting
Voor deze opleiding geldt geen studiebelasting.

Instroomeisen
Voor deze opleiding gelden geen instroomeisen.

Doelgroep
De mediatraining is bedoeld voor medewerkers en bestuurders die verantwoordelijk zijn voor het te woord staan van de pers.

Datum en duur
Deze opleiding duurt 1 (lees: één) dagdeel van 09.00 tot 12.30u of van 13.00u tot 16.30u.

Locatie
Deze open inschrijving vindt plaats in Dongen of Nieuwegein

Prijs
De kosten voor de training bedraagt € 800,- per persoon (ex. BTW)

Startdatum: Juni
– Vrijdag 7 juni 2024

    Kies je startdatum

    Jouw gegevens