Industrie

Een crisis kan ieder bedrijf overkomen. De consequenties van zo'n crisis zijn gelukkig te voorspellen. Het is bekend dat goed voorbereide teams sneller reageren. Opleiden, trainen en oefenen hebben een grote impact op het verloop van een incident, ramp of crisis. Goed om te weten: de dynamiek bij een incident is heel anders dan in de 'normale' situatie. 

Binnen onze opleidingen voor de industrie werken wij met de methode PrepTIME. Deze focust op alle vijf kolommen van crisismanagement: 

  1. Procedures
  2. Opleiden/Trainen
  3. Oefenen
  4. Faciliteiten
  5. Organisatie structuur.

PrepTIME is specifiek ontwikkeld voor hoogrisico-industrieën, maar is prima breed in te zetten voor andere industrievormen. De methodiek is modulair opgebouwd, waardoor je alleen de trainingen of oefeningen selecteert die van toepassing zijn op jouw organisatie. We werken hiervoor met een interactief trainingssysteem.

Grote brand bedrijven


Bronze, Silver en Gold

PrepTIME onderscheidt drie niveaus:

Bronze level - operationeel
Voor wie: operationeel leidinggevenden, op locatie van het incident.
Kernwoorden: (zeer) hoge tijdsdruk, person in charge, site manager, plant manager en hoofd BHV.
De reactietijd: seconden tot minuten.

Silver level - tactisch
Voor wie: tactische ondersteunende teams.
Kernwoorden: hoge tijdsdruk, hoofdkantoor, emergency response team, incident management team en afdelingshoofden.
De reactietijd: 30 minuten tot uren.

Gold level - strategisch
Voor wie: senior/executive management, CEO, board.
Kernwoorden: business continuity, langetermijneffecten.
De reactietijd: uren.

Modules

Vrijwel alle onderstaande modules zijn beschikbaar voor de drie niveaus:

1. Algemene introductie crisismanagement
2. Teamwork en communicatie binnen het crisisteam
3.1 Team Situational Awareness
3.2  Informatiemanagement
3.3 Loggen

4. Risk Assessment and escalation limits
5. Crisis leiderschap
5.1. Special: Beslissingen nemen tijdens crises
5.2. Special: Ondersteunende teams
5.3. Special: Vergaderstructuur

5.4. Operationeel crisis leiderschap
6. Specialisten tijdens een crisis
8.1. Introductie in crisis communicatie
8.2. Crisiscommunicatie (specialist)
9. Communicatie rondom verwanten

10. Ondersteunende teams
11. Mediatraining
12. Opvang na evacuatie
13. Liaison CoPI

CMT Tabletop (oefening binnen CMT)
CMT Oefening (samen met andere teams)