terug naar het overzicht

Kennispunt

Luisteren naar de klant
Nieuws

Luisteren naar de klant

vrijdag 1 september 2017 - Nancy Haupts

Afgelopen weken heb ik mogen genieten van een heerlijke vakantie in Italië.
Een andere omgeving en vooral een andere mate van hectiek die je in staat stelt om even stil te staan en te genieten van het moment. Bij het boeken van de camping had ik natuurlijk mijn huiswerk gedaan en een mooie analyse gemaakt van de online geplaatste recensies; lees kritieken. Prima, ik kan wel leven met ‘20 minuten wandelen naar de supermarkt’, ‘volbezette stoeltjes bij het zwembad’ en ‘wisselende kwaliteit van verse broodjes’. Dat hoort in het hoogseizoen bij een populaire camping. Bij aankomst op de camping werd ik echter blij verrast. De camping had alle punten aangepakt, waardoor alle kritieken die ik voorafgaand had gelezen niet meer aan de orde waren. Hoewel ik er toch wel heen zou zijn gegaan, en heel veel meer mensen met mij, kiest de camping ervoor te luisteren naar de meest kritische klanten. Ook al is dit maar een klein percentage van de bezoekers, ze hebben de feedback gebruikt en punten aangepast. Een uitgangspunt dat ik vanuit V&R enorm onderschrijf. Een organisatie kan pas professionaliseren als ze goed kan luisteren naar haar klanten en vervolgens hiernaar kan handelen.


Dit najaar en begin volgend jaar wil ik samen met Anne-Lieke een aantal klanten bezoeken, waarbij mijn focus ligt op de kwaliteitsbeleving van V&R door onze klanten. Op basis van deze gesprekken hopen we de wensen en behoeften van onze klanten nog beter in beeld te kunnen brengen zodat we hier nog actiever op in kunnen spelen. Graag nodig ik jullie dan ook uit om je tijdens deze gesprekken op te stellen als de ‘kritische campinggast’. Van feedback kunnen we immers leren en groeien!


Tot snel!

terug naar het overzicht

Reageren

terug naar het overzicht